Vrijwilligers leggen BMX - parcours aan

Op 5 april 2016

Het werd gezien als klein nieuws, toen tijdens de gemeenteraad gemeld werd dat vrijwilligers zich aanboden bij het gemeentebestuur om tegenover de Papendaalse Plas een pumptrackparcours aan te leggen. Dat is een parcours waarop men met de BMX en de mountainbike kan rijden. Nu het resultaat er ligt, is het echter groot nieuws in Papendaal.

Zaterdagnamiddag waren initiatiefnemers Yves Conings en Bengt Bossaerts druk in de weer met het aanleggen van dit parcours op een oppervlakte van vijftig bij vijftig meter. "Het is een pumptrackparcours, waarbij je zonder trappen over het parcours kan rijden. Alles is zo berekend dat je in het dalen voldoende snelheid haalt op de volgende heuvel te beklimmen. Wij tekenden het parcours uit en een architect zette het op plan. Bij elke aanleg van een heuvel testen wij deze uit en wordt er verder gewerkt totdat hij voldoet aan de vooropgestelde eisen."

"Het wordt een prachtig parcours waar jongeren zich, al dan niet in competitieverband, kunnen uitleven. Wij zijn het gemeentebestuur zeer dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen", vertellen Yves Conings en Bengt Bossaerts.

HBVL - MR (foto MR)