N-VA Zutendaal ZIET u graag!

Op 16 november 2016

De Zutendaalse N-VA is een actie gestart om de zichtbaarheid van voetgangers en fietsers tijdens de donkere wintermaanden te verhogen. Mandatarissen en sympathisanten deelden rugzakhoezen uit aan jongeren op weg naar school.

“De reflecterende hoezen moeten er voor zorgen dat schoolgaande kinderen en jongeren sneller worden opgemerkt door automobilisten. Met het ingaan van het winteruur is het ’s morgens nog heel donker. Zichtbaarheid is dan belangrijk. Vooral voor de fietsende jeugd is het belangrijk om dan in het oog te springen.

Dankzij deze rugzakhoezen zijn ze goed zichtbaar!” stellen Heidi Thijs en Tom Wolfs, N-VA-bestuursleden.

“Onze jongeren moeten op een veilige manier kunnen fietsen. Een goede fietsinfrastructuur is daarom belangrijk. De afgelopen 2 jaar werden er in Zutendaal  4 km vrijliggende fietspaden aangelegd. Als de missing link op de Noordlaan is gerealiseerd, zijn alle belangrijke toegangswegen in Zutendaal voorzien van een veilig fietspad,” zegt schepen van mobiliteit Dirk Smits.