Minister Weyts investeert € 101.118 in Vrije Basisschool De Wonder-Wijzer

Op 4 mei 2022

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 101.118 in Vrije Basisschool De Wonder-Wijzer in Zutendaal. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze kinderen en dus in onze toekomst”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Goed uitgeruste klassen dragen immers bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Zutendaal ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 101.118 in Vrije Basisschool De Wonder-Wijzer in Zutendaal. Concreet gaat het om vervanging van het buitenschrijnwerk van de school zoals ramen, deuren, overkapping en zonneschermen.

“Goede schoolinfrastructuur is goed voor het scholenaanbod in Zutendaal. We zijn blij dat Minister Weyts al sinds enkele jaren de bouwprojecten van de verschillende Zutendaalse scholen financieel ondersteunt", zegt Tom Wolfs, voorzitter van N-VA Zutendaal.