Sterkhouder voor Zutendaal: Dirk zetelt 30 jaar in gemeenteraad

Op 30 januari 2020

Dirk Smits zetelt sinds 1 januari 1989 in de Zutendaalse gemeenteraad. Als bondsleider van de KSA nam hij in 1988 voor het eerst deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Als 21-jarige werd hij meteen rechtstreeks verkozen en was hij het jongste raadslid in Limburg. Ook bij de daaropvolgende lokale verkiezingen versterkte Dirk de lokale lijst van ZVP (Zutendaalse Volkspartij), getuige de campagnefoto's. Na de overwinning in 2012 belandde ZVP voor het eerst in de meerderheid en werd Dirk gemeenteraadsvoorzitter. Kort daarna, in 2014, werd hij schepen van onder meer toerisme, mobiliteit en jeugd. Die rol en bevoegdheden neemt hij opnieuw op in de huidige bestuursperiode 2019-2024.

Zijn ervaring en motivatie maken van Dirk een gedegen beleidsmaker waarop de bestuursploeg en de gemeente kunnen steunen. Zijn visie en vermogen om te innoveren maken van hem een onmisbare schakel. Ook binnen N-VA Zutendaal is hij een van de drijvende krachten.

Op de Nieuwjaarsreceptie van 17 januari 2020 zette de Gemeente Zutendaal Dirk in de bloemetjes voor zijn 30-jarig mandaat als gemeenteraadslid.

Het bestuur van N-VA Zutendaal wenst Dirk een dikke proficiat met zijn jubileum!